Sunday, March 3, 2013
Sotsiaalsed võrgustikud
Orkutit iseloomustavad faktorid Matt Webbi järgi. Orkut on Google omanduses olev sotsiaalse võrgustiku tarkvara, mis nägi ilmavalgust 2004. aastal. Valisin Orkuti nostalgiast, kuna olin seal üks suhteliselt varajane liituja olen näinud selle keskkonna tõusu ja langust (vähemalt oma suhtlusringkonnas). Mulle isiklikult esimene Orkut versioon meeldis, kuid hilisemad uuendused enam väga peale ei läinud.
Identiteet - Orkutis on eelistatult inimesed esindatud oma pärisnime ja tavaliselt ka isikuandmetega. Eesmärgiks on oma päriselu "laiendamine" internetiruumi.
Kohalolek - Omi kontakte on võimalik gruppeerida mitmesuguste kriteeriumite alusel luues nö alamnimekirju. Viimases versioonis on kontaktidele lisatud ka info selle kohta, kes on hetkel online ja samuti vahetu chati võimalus
Suhted - Kontake saab jagada erinevatesse rühmadesse. Saab määrata ka suhte staatuse otse mõne kontaktiga (naine, sõber, vend jne).
Vestlused - On nii "seinale postitamine" kui ka otsene reaalajas suhtlus.
Rühmad - saab luua rühmi ja kontakte nende vahel jagada.
Reputatsioon - Omamoodi reputatsiooni määrajaks on "testimonialid", ehk siis tunnustus kellegi poolt.
Jagamine - Põhiliselt jagatakse infot, pilte ja videoid. Piltidel saab inimesi märkida ja siduda neid otselingiga kontaktile.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment