Sunday, March 24, 2013

Märgendamine ja folksonoomia

Üks suht hästi töötav folksonoomia on minu meelest piltide "tagimine" näiteks Facebookis või Orkutis. See kogub automaatselt kokku ühe inimese kohta käiva materjali ilma, et ta selleks ise tingimata vaeva peaks nägamagi. Piisab sellest, kui on palju sõpru, kes viitsivad tage panna. Samas saab seda funktsionaalsust ka ise ära keelata või piirata nii, et asi päris käest ära ei läheks. Olen aru saanud, et üritatakse sisse viia ka automaatset näotuvastust, kuid pole veel märganud, et seda kuskil edukalt juurutatud oleks.

Minu jaoks nö mittetöötav folksonoomia on märgipilved. Kui ma ise kuskile lehele olen jõudnud, siis tean juba suht kindlalt, mida ma sealt otsin. Vähemalt ei ole ma kunagi märgipilve info leidmiseks kasutanud. Võib-olla olen lihtsalt vanameelne ja ei oska seda võimalust enda jaosk kasulikuks teha. Juurde annaks ilmselt see, kui märgipilves võetakse arvesse ka otsingumootoritesse sisestatud märksõnad, mille alusel inimesed konkreetsele lehele on jõudnud.

No comments:

Post a Comment